joi, 26 iulie 2012

Nu asa

Suntem învăţaţi să primim totul de-a gata:
Introducem moneda şi primim ciocolata
Din tonomat.
Astfel, ne-am obişnuit să vedem imediat un rezultat
Al căutarii noastre... al efortului depus..
Ne-ar placea ca nici să nu fi ajuns
Gândul nostru să se transforme în vorbe sau în fapte
Şi să vedem deja cum iau formă ceea ce dorim: rezultate.
Ne-ar placea să mergem să culegem roada
Imediat ce am semanat. Ce să faci... graba..
Nerăbdarea.. presiunea timpului.. presiunea eului,
Numeşte-o cum vrei..
Ne-am obişnuit să primim imediat răspuns
La întrebările noastre.. să nu rămână nimic nepătruns
De raţiune, de logica. Pentru orice – vrem explicaţii
Iar dacă nu le primim, le consideram aberaţii.
Dorim să înţelegem totul...
De unde a apărut Dumnezeu?
Mai exista? Îi pasă de cine sunt eu?
Mă vede? M-aude?
Ne rugăm lui Dumnezeu
Doar atunci când ne e greu.
L-am transformat într-un tonomat
Care răspunde automat
La toate rugăciunile noastre:
"Doamne, dă-mi!"
"Doamne, fă-mi!"
Iar atunci când nu primim ceea ce vrem
Ţipăm în gura mare că nu credem
Că exista Dumnezeu.
Atunci când El nu ne dă ceea ce dorim pe moment,
Ne plângem că avem un Dumnezeu indiferent.

"Toate la timpul lor. Răbdare. Aşteaptă."
Nu. Noi suntem o generaţie prea deşteaptă.
Noi ştim ce e bine şi în ce măsură,
Ştim când să tăcem şi când să dăm din gură.
Noi vrem totul ACUM. INSTANT!
Noi vrem un Dumnezeu instant, modernizat,
Manipulabil, dresat.

Am uitat să iubim. De fapt, nici nu am ştiut vreodată.
Venim înaintea lui Dumnezeu cu inimile de piatră
Şi îi cerem să ne asculte, să ne facă fericiţi
Dar, în neştiinţa noastră, cădem la pământ, zdrobiţi...
Cum să înţelegem dragostea Lui? Ne-ar trebui o altă viaţă
În care să o luăm de la început, cu un nou duh, cu o nouă speranţă..
Da.. ar trebui să murim şi apoi să ne naştem din nou...
Dar cine e nebun să creadă că poate primi un aşa cadou?
Cine e atât de nebun? Doar cel ce crede..
Dumnezeu nu vrea să introduci câteva monede în tonomat,
Să îi inchini o jertfa, să îi spui o rugăciune, un cântec.. automat.
El vrea ca tu să i te aduci jertfa pe tine:
Tu: voinţa ta, gândurile tale, viata ta. Tu: în întregime.
El vrea să îţi sfărâme inima de piatră.
El vrea să-ţi dea viaţă. O.. de ai şti cât aşteaptă
Să Îl cauţi, să îl strigi, să Îl chemi pe nume..
Caută-L şi-L vei gasi, căci El te-a găsit întâi în aceasta lume..
Mai gândeşte-te.. viaţa e mai mult decât o clipă..
Viaţa veşnică nu poate fi ocolită..
Pe cine iubeşti şi cui i te închini în fiecare zi –
Cu acela îţi vei petrece veşnicia după ce vei muri.
Învaţă să iubeşti şi să aştepţi .. şi să iubeşti..
Iar când Hristos va trăi în tine.. să ştii că abia atunci trăieşti

Niciun comentariu: